Dierenspeciaalzaak ZOO&ZO
Ooit begonnen als eenmanszaak en nu uitgegroeid tot dé dierenspeciaalzaak in Ede en omstreken. ZOO&ZO is vooruitstrevend, gepassioneerd en zet haar klanten altijd op nummer één.
Go with the flow!
Toen Arnold Vlastuin ’t Guppy in 1992 overnam, werd het assortiment al snel uitgebreid. Uiteindelijk waren de ambities nog groter! Door de enorme groei van de winkel en de webshop werd het wederom tijd om te verhuizen. Uiteindelijk zitten ze nu in een duurzaam en innovatief pand. De naam ’t Guppy past niet meer bij de nieuwe positionering, namelijk: de grootste en meest verrassende dierenspeciaalzaak van Nederland. En zo veranderde ‘t Guppy naar ZOO&ZO. Een naam waar het complete en veelzijdige karakter van de dierenspeciaalzaak vanaf spat. Zowel qua assortiment en de verschillende specialismen als de ultieme klantbeleving.

GivaCard geeft boost aan naamsbekendheid en klantretentie van ZOO&ZO
ZOO&ZO ging nog een stap verder om het aanbod voor de klant nog completer te maken! Ze maakten namelijk de overstap van papieren cadeaukaarten naar het cadeaukaartensysteem van GivaCard. De softwareoplossing van GivaCard sloot naadloos aan op de koppeling van POS Manager, wat het plaatje uiteindelijk compleet maakte.
“Met het cadeaukaartensysteem van GivaCard hebben we veel beter inzicht in de hoeveelheid verkochte en verzilverde cadeaukaarten. Klanten hoeven de waarde op de cadeaukaart nu ook niet meer in een keer te besteden. Ook is de GivaCard cadeaukaart en de verpakking volledig in onze huisstijl opgemaakt. Hierdoor vergroten wij niet alleen de naamsbekendheid, maar ook de klantretentie in de (web)shop.’’
Mensen zijn enthousiast over het design van onze cadeaukaarten en we hebben goed inzicht in de hoeveelheid verkochte en verzilverde kaarten. Daarnaast ervaren we de samenwerking met GivaCard erg goed! Bij vragen is er altijd snel contact en worden problemen altijd goed opgelost.

Naadloze aansluiting op software
De betaalmethoden binnen ZOO&ZO zijn in die tijd ook mee ontwikkeld. Zo heeft POSManager voor ZOO&ZO naast het kassasysteem ook het juiste pakket weten samen te stellen op het gebied van automatisering. Met een koppeling in het AFAS-systeem was dit voor ZOO&ZO de ideale partij.
Een uitbreiding op de fysieke winkel was uiteindelijk de webshop. De webshop groeit nog steeds erg hard en is zeer belangrijk. “Klanten kunnen in onze webshop het grootste gedeelte van het aanbod in de winkel zien en bestellen. Als ze naar de winkel willen komen voor de artikelen, zien ze in de webshop meteen de actuele voorraad” Romy - ZOO&ZO.
Al sinds de livegang van de webshop werkte ZOO&ZO samen met Payment Service Provider en betaalpartner PAY. PAY. is de partij die de betalingen soepel en naadloos verwerkt via het eigen betaalsysteem. De reden voor ZOO&ZO om een samenwerking aan te gaan met PAY. was allereerst de bekendheid. “Maar uiteindelijk vonden wij het belangrijk om alle betaalmethoden op één plek onder te brengen en PAY. heeft een goede plugin met PrestaShop. Ook kunnen betaalmethoden eenvoudig toegevoegd of verwijderd worden.”
‘‘PAY. is een betrouwbare Payment Service Provider en loopt voor op het gebied van innovaties in de payments wereld. Daarnaast is er snel contact bij vragen en worden we altijd uitstekend geholpen.’’