Zo verbeter je de klantloyaliteit van jouw bedrijf

06 januari 2022

Als ondernemer met een eigen winkel of webshop zie je graag tevreden klanten. Tevreden klanten komen vaker terug, kopen vaker en meer producten of diensten en zijn overall erg tevreden over je onderneming. Nu vraag jij je misschien af: Zijn tevreden klanten automatisch ook loyale klanten? Dat is helaas niet het geval. Consumenten zijn namelijk altijd op zoek naar betere service of goedkopere producten. Uiteindelijk zijn tevreden klanten wel de basis, en kun jij als ondernemer ervoor zorgen dat tevreden klanten ook loyale klanten worden. Hierbij kun je je eigen cadeaukaart op verschillende manieren inzetten. Benieuwd hoe dit werkt? Lees dan snel verder!

Wat zijn loyale klanten?

Klantloyaliteit verbeteren wil zeggen dat je klanten emotioneel aan je bedrijf verbindt. Dit is niet te koop door je prijzen structureel te verlagen of door te stunten met acties. Klantloyaliteit groeit uiteindelijk door langdurige en juiste klantondersteuning. Deze loyaliteit kan gecreëerd worden door merkbeleving, interactie, gevoel van waarde, vertrouwen en tevredenheid. Dit is niet iets wat van de een op de andere dag ontstaat. Dit wordt opgebouwd gedurende een langere periode. Klantloyaliteit werkt uiteindelijk omzet verhogend. Het leidt namelijk vaak tot herhaalaankopen en/of tot referenties en mond-tot-mond reclame.

Als ondernemer heb je zelf best veel invloed op de loyaliteit van je klanten. Door tijdig in te spelen op de wensen en behoeften van je klanten, kun je als ondernemer je klantloyaliteit verbeteren.

Jouw eigen cadeaukaart inzetten voor klantloyaliteit

Er zijn meerdere manieren om klantloyaliteit te verbeteren en dus klanten aan je te binden. Denk aan bijvoorbeeld: extra kortingen bieden aan bestaande klanten, of andere kleine extraatjes, of het constant leveren van een geweldige service. Daarnaast is het inzetten van een eigen cadeaukaart een goed middel voor het verbeteren van klantloyaliteit. Je vaste, tevreden klanten die trots op jou zijn met je winkel of webshop zouden graag hun ervaring met anderen delen. Ze willen anderen graag laten zien wat jij te bieden hebt. Het geven van een cadeaukaart van jouw winkel of webshop willen jouw tevreden klanten dan ook graag en met grote trots doen. Wanneer jij als ondernemer je eigen cadeaukaart uitgeeft met een mooie en luxe op maat gemaakte verpakking, heb jij echt een mooi cadeau te bieden voor je vaste, tevreden klanten. Zo kan je samen met je vaste klanten anderen blij en enthousiast maken over jouw winkel of webshop. Je krijgt op deze manier nieuwe klanten die je vervolgens ook kunt binden aan jouw winkel of webshop. Zo herhaalt het proces zich keer op keer en krijg jij steeds meer loyale klanten!

Jouw eigen cadeaukaart kan je uiteindelijk ook zelf geven aan je vaste klanten. Geef een cadeaukaart met een lage waarde aan een loyale klant in plaats van korting op een bepaald artikel. De klant is superblij en komt zeker weer terug om de cadeaukaart te verzilveren.   

Ook meer loyale klanten creëren met je eigen cadeaukaart?

Wil jij dit jaar goed beginnen en je klantloyaliteit verbeteren? Maak je klanten blij met jouw eigen cadeaukaart! Wil je informatie of advies ontvangen over het opzetten van je eigen cadeaukaart? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag op weg!

Copyright © Givacard  |  Website: Pencilblocks  |  Webdesign: Pencilpoint - creatief in vorm & inhoud