2 belangrijke redenen waarom jij je klanten zou moeten bedanken

We zijn ervan overtuigd dat er bij jou als ondernemer een doel heel hoog op je prioriteitenlijst staat: het vergroten van klantloyaliteit. Want jouw klanten zorgen ervoor dat jij omzet binnenhaalt, winst maakt en dat je onderneming zich kan verbeteren en kan groeien. Het is dan ook heel belangrijk dat ze bij je blijven terugkomen, en dat kun je bewerkstellingen door je klanten af en toe te bedanken. Bedank niet alleen klanten voor een samenwerking of een opdracht, maar bedank ook klanten die kritiek leveren en jouw onderneming verbeter punten geven. In dit artikel nemen we je mee in twee redenen waarom je klanten bedanken zo belangrijk is.

1.    Bedank je klant voor hun vertrouwen en laat je waardering zien

Een bedankje laat zien dat jij geeft om elk van jouw klanten als individu. Wanneer een klant zich niet gezien of gewaardeerd voelt, zal deze uiteindelijk kiezen voor een ander merk. Wist je dat slechts 9% van overgestapte klanten dit heeft gedaan omdat het aanbod ergens anders beter was? De overgrote reden is dat een klant zich niet comfortabel of gewaardeerd voelt, of dat het bedrijf een onverschillige houding had tegenover de klant. Dit kun je heel gemakkelijk voorkomen door je klanten oprecht te bedanken voor de opdracht, of je klanten bedanken voor vertrouwen of lidmaatschap.

2.    Creëer meer omzet door het bedanken van je klanten

Door je klanten te laten zien dat je hen waardeert, bevorder je de klantloyaliteit. Dat betekent dat je klanten, in plaats van dat ze continu voor een andere aanbieder kiezen, bij jou blijven. En dat zorgt voor meer omzet en dus financiële voordelen. Want meer omzet betekent meer winst en dus meer mogelijkheden voor jouw bedrijf om te groeien. Daarnaast zijn veel klanten bereid om extra te betalen wanneer ze een betere klantervaring ontvangen – zo’n 86% zelfs! En die klantervaring is door je klanten op de juiste manier te bedanken heel eenvoudig te verbeteren. Bedank klanten die kritiek geven en jouw onderneming willen verbeteren: dat zijn namelijk precies de klanten die het meest verbaasd zullen zijn over een andere aanpak en die dit het meest zullen waarderen. 

Je klanten bedanken met het juiste bedankje en de juiste tekst

Je klanten bedanken voor hun vertrouwen, samenwerking of kritiek kan op verschillende manieren en in verschillende niveaus. Denk aan een (handgeschreven) bedankkaartje dat je bij een bestelling doet: een persoonlijk bericht kan een ontevreden klantervaring volledig omkeren. Of organiseer een evenement voor vaste, trouwe klanten. Ook een bedankmail na het doen van een online aankoop kan een verschil maken. Een ander effectief middel om je klanten te bedanken voor hun vertrouwen is om deze klanten een cadeaukaart aan te bieden na een bepaald aantal aankopen of bepaald besteed bedrag. Het zal je verbazen hoeveel ondernemers hier al gebruik van maken en hoeveel effect dit uiteindelijk heeft. Met een klein gebaar en cadeau, maak jij als ondernemer een groot verschil.

Heb je nog geen eigen cadeaukaart? Dan kun je bij ons je eigen cadeaukaart laten maken!

Benieuwd naar de mogelijkheid voor het opzetten van een eigen cadeaukaart om jouw vaste klanten te bedanken? Daar helpen we je graag bij! Neem vooral contact met ons op voor meer informatie. 

Copyright © Givacard  |  Website: Pencilblocks  |  Webdesign: Pencilpoint - creatief in vorm & inhoud